Meestgestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen. Uiteraard kunt u telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen wanneer uw vraag er niet bij staat. Onze openingstijden zijn: Maandag t/m vriijdag  07:00-17:30 en Zaterdag 08:00-12:00. Op zaterdag leveren wij alleen binnen de regio Amsterdam.


Dit is verschillend, voor de kleinere gemeentes heeft u meestal geen vergunning nodig om een afvalcontainer te plaatsen. Specifieke informatie hierover kunt u bij de gemeente waar u de afvalcontainer wil laten plaatsen opvragen. Voor advies en onze ervaringen kunt u natuurlijk altijd even telefonisch contact met ons opnemen. Wij willen u er wel op wijzen dat u als huurder te allen tijde zelf verantwoordelijk bent voor het aanvragen en verzorgen van een eventuele vergunning, wij geven alleen advies. Wij gaan ervan uit dat u de benodigde vergunningen zelf heeft verzorgd. Eventuele boetes die aan ons worden gestuurd zullen wij bij u in rekening brengen.
Een afvalcontainer die op een werkdag (van maandag tot en met vrijdag) voor 18:00 uur besteld en betaald is, kunnen wij de volgende werkdag plaatsen. Een afvalcontainer die op vrijdag besteld is voor 18:00 kunnen wij op maandag plaatsen. Een afvalcontainer die u in het weekend bestelt wordt normaal gesproken op dinsdag geplaatst.om rede dat uw opdracht op maandag ingepland word. Wanneer u na 15:00 in de middag, op zaterdag of zon- en feestdagen een afvalcontainer wilt bestellen en u de afvalcontainer toch sneller wil hebben, kunt u ons altijd even bellen. Wij kunnen meestal wel sneller de afvalcontainer voor u plaatsen maar dit is alleen mogelijk na overleg. U kunt een spoedplaatsing ook aanvragen in het vakje opmerkingen bij het bestellen van de afvalcontainer. Onze planning afdeling zal alles in het werk stellen om u van dienst te zijn. Bij het bestellen van de afvalcontainer kunt u uw voorkeur aangeven voor de ochtend of de middag, wij houden hier rekening mee. U geeft hier echter een voorkeur aan, u kunt daar geen rechten aan ontlenen.
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u met iDeal, creditcard of contact betalen, vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor uw klaar staat.
Wanneer u kiest om uw bestelling contact te betalen bij levering wordt er € 15,- in rekening gebracht voor administratiekosten.
Stap 1 – Product toevoegen aan de winkelwagen
Als u het juiste artikel heeft gevonden klikt u op het winkelwagentje of op de afbeelding. Als u op de afbeelding heeft geklikt kunt u vervolgens kiezen hoeveel u wilt bestellen en klik op de button “ Toevoegen aan Winkelwagen”.
U wordt direct doorgezet naar de winkelwagen en hier kunt u onderaan kiezen voor doorgaan naar afrekenen.
Stap 2 – Adresgegevens Afleverdatum
Hier kiest u voor een eenmalige bestelling (geen inlog nodig) of dat u een terugkerende klant bent (wel een inlog nodig). Als u kiest voor eenmalige bestelling moet u uw adresgegevens invullen.
Verder kiest u hier ook de datum van aflevering container.
Onder aan kiest u voor de juiste betaalmogelijkheid en klikt u op “bestelling plaatsen” (vink akkoord algemene voorwaarden aan).
Stap 3 – Bestelling voltooid
Wanneer u kiest voor “Bestelling plaatsen” wordt u doorgezet naar de betaal mogelijkheid en is de bestelling voltooid. U ontvangt na het plaatsen van de bestelling een email met daarin de gegevens over uw bestelling.
U kunt telefonisch contact met ons opnemen onder telefoonnummer +31 20 633 4596 / 0800-268 92 25 of een mail sturen naar info@bouwbak.nl met daarin uw naam en het adres van de container.
U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, bekladden van de container of andere lakschades. Het op last van gemeente, (milieu)politie of brandweer afvoeren van de container komen voor uw rekening.
Wanneer u speciale wensen heeft betreffende de exacte locatie is het raadzaam dat u aanwezig bent. Wanneer u niet aanwezig kunt zijn zal de chauffeur de container zo dicht mogelijk bij de door u opgegeven locatie plaatsen. Bij het ophalen van de contaier is het niet noodzakelijk dat u aanwezig bent. Wilt u rekening houden met de ruimte rondom de de container zodat wij deze kunnen oppakken?
De container mag maximaal 20 cm boven de rand worden beladen . Verkeersveiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan. De kosten voor een extra rit zullen wij u in rekening moeten brengen.
U bent zelf verantwoordelijk voor de vergunning, maar of dit ook in uw gemeente geldt, kunt u het beste zelf navragen omdat dit per gemeente verschillend is.
U heeft 2 autoparkeerplaatsen nodig om de container te laten plaatsen. Dit is voor de containerwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt de ruimte van een parkeerplaats in.
Mocht u een klacht hebben omtrent een ervaring in de webshop en komt u er niet uit met de betreffende service afdeling dan kunt u uw klacht versturen naar info@union-cs.nl of schriftelijk zenden aan:

Bouwbak.nl
Processorstraat 3
1033 NZ Amsterdam

U ontvangt dan binnen 14 werkdagen na ontvangst een inhoudelijke reactie.

Mocht de afhandeling van uw klacht onverhoopt niet naar wens zijn afgehandeld kunt dit melden bij de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk. Ga naar www.sgc.nl voor meer informatie.

Let op: Neemt u altijd eerst contact op met de betreffende servicedesk. Zij kunnen u wellicht direct van dienst zijn.
Voor plaatsingen binnen onderstaande de postcode gebieden is gratis. De overige postcode gebieden kost € 25,-.

1000 – 1699
1700 – 1744
1800 – 2199
3500 – 3899
8200 – 8256

Bouwbak.nl plaatst op zaterdag voor de postcode gebied 1000 – 1199 tegen een weekendtoeslag van € 50,-.


U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen
hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast zit op het gehele assortiment 1 jaar fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niks af aan de wettelijke rechten van de consument. Een defect moet binnen 2 maanden na ontdekking worden aangemeld. Een van onze medewerkers neemt contact op om dit in gang te zetten.