Klantenbeoordeling 8,9/10
4 weken op locatie zonder borg!
Levering door heel Nederland

Veelgestelde vragen over bouwcontainers

Bij het huren van een bouwcontainer wordt er nagedacht over verschillende onderwerpen. Hierom komen er dagelijks vragen binnen waar wij u graag in verder helpen. Om deze reden vindt u hier een overzicht van de meest gestelde vragen.

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen wanneer uw vraag er niet bij staat. Onze openingstijden zijn: Maandag t/m vriijdag 07:00-17:00 

Algemeen

  • Dit is verschillend, voor de kleinere gemeentes heeft u meestal geen vergunning nodig om een afvalcontainer te plaatsen. Specifieke informatie hierover kunt u bij de gemeente waar u de afvalcontainer wil laten plaatsen opvragen.

    Voor advies en onze ervaringen kunt u natuurlijk altijd even telefonisch contact met ons opnemen. Wij willen u er wel op wijzen dat u als huurder te allen tijde zelf verantwoordelijk bent voor het aanvragen en verzorgen van een eventuele vergunning, wij geven alleen advies. Wij gaan ervan uit dat u de benodigde vergunningen zelf heeft verzorgd. Eventuele boetes die aan ons worden gestuurd zullen wij bij u in rekening brengen. Meer informatie over afvalcontainers.

    Den Haag
    Voor bestelde containers in Den Haag regelt de leverancier een melding/ vergunning bij de gemeente. Indien u dus een container wilt bestellen in Den Haag hoeft u geen contact op te nemen met de gemeente en zal dit door ons worden geregeld. 

  • U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, bekladden van de container of andere lakschades. Het op last van gemeente, (milieu)politie of brandweer afvoeren van de container komen voor uw rekening.

  • U bent zelf verantwoordelijk voor de vergunning, maar of dit ook in uw gemeente geldt, kunt u het beste zelf navragen omdat dit per gemeente verschillend is.

  • Mocht u een klacht hebben omtrent een ervaring in de webshop en komt u er niet uit met de betreffende service afdeling dan kunt u uw klacht versturen naar info@union-cs.nl of schriftelijk zenden aan:

    Bouwbak.nl
    Processorstraat 3
    1033 NZ Amsterdam

    U ontvangt dan binnen 14 werkdagen na ontvangst een inhoudelijke reactie.

    Mocht de afhandeling van uw klacht onverhoopt niet naar wens zijn afgehandeld kunt dit melden bij de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk. Ga naar www.sgc.nl voor meer informatie.

    Let op: Neemt u altijd eerst contact op met de betreffende servicedesk. Zij kunnen u wellicht direct van dienst zijn.

  • U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen
    hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast zit op het gehele assortiment 1 jaar fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niks af aan de wettelijke rechten van de consument. Een defect moet binnen 2 maanden na ontdekking worden aangemeld. Een van onze medewerkers neemt contact op om dit in gang te zetten.

Leveren en ophalen

  • Onze levertijden: 

    maandag t/m vrijdag 7:00-17:00

    Maandag t/m donderdag voor 15:00:
    Een afvalcontainer die op een werkdag (van maandag tot en met donderdag) voor 15:00 uur besteld en betaald is, kunnen wij de volgende werkdag plaatsen.

    Vrijdag voor 15:00:
    Een afvalcontainer die op vrijdag besteld is voor 15:00 kunnen wij op maandag plaatsen.

    Weekend bestellingen:
    Een afvalcontainer die u in het weekend bestelt wordt normaal gesproken op dinsdag geplaatst, omdat uw bestelling op maandag ingepland wordt.

    Weekend bestellingen met spoed:
    Wanneer u na 15:00 in de middag, op zaterdag of zon- en feestdagen een afvalcontainer wilt bestellen en u de afvalcontainer toch sneller wil hebben, kunt u ons altijd even bellen. Wij kunnen meestal wel sneller de afvalcontainer voor u plaatsen maar dit is alleen mogelijk na overleg. U kunt een spoedplaatsing ook aanvragen in het vakje opmerkingen bij het bestellen van de afvalcontainer. Onze planning afdeling zal alles in het werk stellen om u van dienst te zijn. Bij het bestellen van de afvalcontainer kunt u uw voorkeur aangeven voor de ochtend of de middag, wij houden hier rekening mee. U geeft hier echter een voorkeur aan, u kunt daar geen rechten aan ontlenen.

    Meer informatie over de bouwcontainers!

  • De bouwcontainers kunnen in heel Nederland geleverd worden. Er zijn enkele leveropties die regio gebonden zijn. Dit gaat om dezelfde dag leveren. Dit is mogelijk in de volgende postcodes 1000-1191, 1251-1482, 1500-1567, 1940-2153, 3740-3829

  • U kunt telefonisch contact met ons opnemen onder telefoonnummer +31 20 633 4596 / 0800-268 92 25 of een mail sturen naar info@bouwbak.nl met daarin uw naam en het adres van de container.

  • Wanneer u speciale wensen heeft betreffende de exacte locatie is het raadzaam dat u aanwezig bent. Wanneer u niet aanwezig kunt zijn zal de chauffeur de container zo dicht mogelijk bij de door u opgegeven locatie plaatsen. Bij het ophalen van de container is het niet noodzakelijk dat u aanwezig bent. Wilt u rekening houden met de ruimte rondom de bouwcontainer zodat wij deze kunnen oppakken?

  • U heeft 2 autoparkeerplaatsen nodig om de container te laten plaatsen. Dit is voor de containerwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt de ruimte van een parkeerplaats in.

Over het afval

  • De container mag maximaal 20 cm boven de rand worden beladen . Verkeersveiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan. De kosten voor een extra rit zullen wij u in rekening moeten brengen.

  • Indien er ander afval in uw container wordt aangetroffen dan de bestelde afvalsoort berekenen wij de volgende kosten:

    1. Verrekening van inhoud afvalsoort bestelde container naar inhoud afvalsoort beladen container.
    2. Behandelingskosten en administratietoeslag €25,-
  • Bent u bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor uw verbouwing of renovatie werkzaamheden? Wij helpen graag met het kiezen van de juiste container.


    Grofvuil:
    Bij het verhuizingen waarbij losse inboedel zoals tapijten, bureaus en banken weggegooid moeten worden adviseren wij een grofvuil container te bestellen. Hierbij mogen de volgende afvalsoorten vervoerd worden:

    Geschikte afvalsoorten:
    Losse inboedel die te groot is om met het huisvuil mee te geven zoals: Tapijt, bureaus, banken, tafels, stoelen, kasten of ander meubilair.

    Sloopafval:

    Bij het renoveren of slopen van de keuken, woonkamer of badkamer waarbij delen van de muur en vloer verwijderd moeten worden adviseren wij een bouwafval container te bestellen. De containers zijn geschikt bij verbouwingen en renovaties maar mogen niet gebruikt worden om chemische stoffen, elektrische apparatuur of matrassen weg te gooien.

Bestellen

  • Bouwbak hanteert geen leveringskosten en/of plaatsingkosten in heel Nederland!

    spoedlevering
    We hanteren een spoedlevering voor het postcodegebied 1000 – 1199 , een bedrag van € 30,-.

  • Als particulier kunt u eenvoudig bouwcontainers bestellen via de webshop. Vaak worden de groenafval containers besteld bij tuinverbouwingen en de grofvuil containers bij renovatiewerkzaamheden.

  • Bouwbak levert containers aan particulieren en zakelijke klanten in de bouwmarkt. Hierbij kunt u denken aan bouw en sloop containers, grofvuil containers en schoon puin containers. Geïnteresseerd in het huren van een container? bekijk hier de meest bestelde bouwcontainers.

  • Bij het afrekenen van de bestelling kunt u met iDeal, creditcard of contact betalen, vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor uw klaar staat.

    U kunt er ook voor kiezen om bestellingen contant te betalen, hierbij worden €15,00 aan administratiekosten gerekend.

  • Bent u opzoek naar een container voor bouw en renovatie werkzaamheden? Met het onderstaande stappenplan kunt u zonder problemen de juiste container huren. Komt u er na het lezen van dit artikel nog niet uit? Neem dan vrijblijvend contact op via: info@bouwbak.nl of bel ons op.

    Stap 1 – Kies het gewenste afvaltype

    Afhankelijk van uw bouw of renovatieproject selecteert u het gewenst type afval. bent u de badkamer aan het slopen? Dan is de kans groot dat de grofvuil container ideaal is voor uw werkzaamheden. Bent u bezig met de tuin? Kies dan voor de grondafval containers.

    Stap 2 – Product toevoegen aan de winkelwagen

    Als u het juiste artikel heeft gevonden klikt u op de knop bestellen, hiermee voegt u de container toe aan uw winkelmand.

    Stap 3 – Adresgegevens en afleverdatum

    Nadat u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen voert u de gewenste locatie en afleverdatum in. Tegen een éénmalig tarief van €35,00 kunt u ervoor kiezen om de container dezelfde dag nog te leveren.

    Onderaan de pagina kiest u voor de juiste betaalmogelijkheid en klikt u op “Doorgaan met bestellen.”

    Stap 4 – Bestelling voltooid

    Wanneer u kiest voor “Bestelling plaatsen” wordt u doorgezet naar de betaal mogelijkheid en is de bestelling voltooid. U ontvangt na het plaatsen van de bestelling een email met daarin de gegevens over uw bestelling.

    Voor meer informatie, Zie 'Hoe werkt het

  • Ja dat kan, bel hiervoor telefoonnummer.0800-268 92 25 of mail naar info@bouwbak.nl.

    U kunt uw bestelling tot 24 uur van tevoren annuleren tegen een vergoeding van €25,- excl. BTW. Wanneer u de bestelling binnen 24 uur voor de verwachte levering annuleert, dan bedraagt de in rekening gebrachte vergoeding €100,- excl. BTW.

    Let op: zodra de container is geplaatst is het annuleren/herroepingsrecht niet meer van toepassing